Aan de hand van voorbeelden uit de horeca liet gastspreker Maarten Wessels de ondernemers nadenken over hun gedrag ten opzichten van hun klanten. Zelf kun je heel veel kritiek hebben op de manier hoe je bijvoorbeeld in een restaurant behandeld wordt, maar hoe los jij kwesties met je eigen klanten op? Hoe zorg je dat een fout op een goede manier hersteld wordt? En moeten we klanten nog wel klanten noemen, of spreken we beter van gasten?

Met veel humor besprak Maarten ook de manier waarop we een indruk van iemand vormen: ‘In wat voor auto denk je dat ik rijd? En waarom denk je dat?” Hoe gaan we om met de eerste indruk die we van onze klant hebben, en wat voor invloed heeft dit op de manier waarop je hem of haar benadert?

Vervolgens kregen de ondernemers een uur de tijd om te speeddaten. In korte gesprekjes van 2 minuten konden ze zichzelf en hun onderneming aan elkaar presenteren. Twee minuten blijkt dan best kort te zijn, dus tijdens het diner na afloop werden deze gesprekken nog uitgebreid voortgezet.

Met dank aan onze leden Sibiz (Amstelstroom) en Slagerij Ridder voor de goede verzorging. En heeft u deze avond gemist? Volgend jaar staat dit evenement weer op het programma!

1 2 4

5 6